Lillemans ålder

Follow this blog with bloglovin

Follow Störst av allt är kärleken

29 november 2010

Dag 05 – Vad är kärlek?

Oj vilken svår. Kärlek...
Den är olika, den jag känner för min sambo, och den jag känner för mitt barn, för mina föräldrar och syskon, för vänner. Allt det är en form av kärlek. Den renaste är nog den till mitt barn.

Men kärlek är så mycket mer än bara en känsla, tror jag.
Tycker sådana här djupa saker är svårt att skriva om, då jag har så svårt att formulera och beskriva själv.

Men det enda säkra är att man inte kan jämföra sina egna känslor av kärlek med någon annans, att säga till någon nej du vet inte vad kärlek är för du är tex - för ung, - inte känt som jag. Är ju att underminera deras känslor.

Men för mig är kärlek den största känslan, den som fyller upp mig med glädje och värme. Framförallt nu, sen jag vart mamma är kärleken betydligt mycket starkare!

Ja det är svårt för mig att skriva om det, men jag vet vad jag känner. Och jag är glad att jag kan känna kärlek.

1 kommentar: